zaterdag 27 april 2013

Update

Jaja, het wedstrijdseizoen is inmiddels in volle gang! Afgelopen tijd geen weekend vrij gehad om mijn blog even bij te werken, maar hierbij een update.

Lead 1
De eerste Lead wedstrijd dit jaar was in Nieuwegein. De 1ste kwalificatie zag er wel goed te doen uit, top. De tweede had veel verre passen en een aantal gemene slopers ertussen, verder zag hij er wel leuk uit. Helaas kwam ik niet verder dan de slopers, maar dat was genoeg voor een finaleplaats!
De finale was een witte route met alleen maar randjes. Ik wist nog niet precies of ik de route wel/niet heel leuk vond, dus nam me maar gewoon voor lekker te gaan klimmen en zo hoog mogelijk te komen. Helaas zat de route vol met verre passen die stuk voor stuk erg maximaal voor mij waren. Al na de 5e pas viel ik er daardoor uit. Jammer dat ze de grepen niet net even wat dichter bij elkaar hadden geschroefd (of jammer dat ik niet net 5 cm groter ben...). Uiteindelijk 7e geworden.

Jeugd Boulder 1
In Monk Eindhoven vond de eerste Jeugd Boulder plaats. Dit jaar wordt er met een nieuw format geklommen: je hebt 10 boulders, voor elke boulders maximaal 5 pogingen. Het aantal tops, zones en pogingen wordt per boulder bijgehouden door de jury. In Monk hadden ze op de finalewand 10 toffe problemen erin geschroefd. Van lekker makkelijk tot heel pittig! Ik wist 8 boulders te toppen en 9 zones te halen. In 1 boulder wist ik echt gewoon geen beweging te maken, geen punt de 1ste plaats was al binnen!

Jeugd Lead 2
De Jeugd Lead 2 was in Mountain Network Arnhem. Als enige wist ik beide kwalificaties te toppen, waardoor ik met vertrouwen de finale inging. In de finaleroute was ik echter mijn concentratie volledig kwijt, ik was niet meer met klimmen bezig, maar waarmee dan wel is een raadsel. Ergens op het einde lag ik toen ineens voordat ik het wist uit de route. Balen. 2e.


Jeugd Boulder 2
In Delfts Bleau was gister de 2e jeugd boulder. Gezien ik de vorige jeugd boulder dik had gewonnen, dacht ik dat het geen kwaad kon om ervoor even een zware training mee te doen met Good Climbing, de nieuwe trainingsgroep waarin ik komende periode mee ga draaien. Helaas was dit voor de wedstrijd niet zo'n heel succes; alle spanning en kracht die was er al uit, en laten de boulders nu net heel erg op spanning gebouwd zijn... Maakt niet uit, 2e is ook prima.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten