donderdag 18 oktober 2012

NJK LEAD 2012

Zaterdag kwam ik terug van een heel leerzame, gezellige, maar ook vermoeiende week Griekenland. Nooit geweten dat je in 1 week tijd zóveel oude tempels (of in ieder geval de paar stenen die daar de overblijfselen van bleken te zijn) kan zien. Ook in 1 week ongeveer alle mythen van de Grieken te horen gekregen, de geschiedenis van Griekenland, etc. etc. etc.


Het was een top-week, met helaas maar 1 probleempje: de dag erna is het NJK LEAD...

Zaterdagmiddag kwamen we aan op schiphol, snel naar huis toe gereden, verhalen verteld, avondeten en vroeg mijn bedje in.
Zondag werd ik al om 5 uur wakker, gezien we in Griekenland elke dag rond die tijd op moesten staan. Ik besloot om maar gewoon vast mijn bed uit te komen, te douchen, ontbijten en spullen te pakken voor het NJK.
Eenmaal in Eindhoven aangekomen was het nog even een tijdje zoeken naar hoe we bij de klimhal aan konden komen, gezien de wegen allemaal afgesloten waren ivm de Eindhoven Marathon. Gelukkig lukte het uiteindelijk om ergens in een wijkje een parkeerplaats te vinden.

In de klimhal aangekomen meteen naar de isolatie, waar je een t-shirt en een tas kreeg met wat spulletjes. Het begin was overigens al bijzonder, want sinds wanneer moet je voor een NJK ineens 12,50 inschrijfgeld betalen?!?!
Maargoed, snel omkleden en vast wat opwarmen, voordat we mochten inlezen. Wij hadden een gele route die er niet zo moeilijk uitzag. Samen met Tabitha ingelezen en hij zag er wel logisch en te doen uit.
Als laatste van de meisjes A moest ik hem klimmen, wat ik uit de reacties van het publiek op kon maken was dat niemand hem nog getopt had, misschien was de route toch wat moeilijker dan gedacht?
Uiteindelijk viel hij inderdaad hartstikke mee, en zonder veel moeilijkheden topte ik hem. Als eerste (en als favoriet...) door naar de finale!!

De finaleroute was niet mijn route. Al vrij snel had ik ergens een inleesfout gemaakt, waardoor ik begon met twijfelen, toen een paar passen wel lekker kunnen maken, om vervolgens bij een bol te gaan klooien en dat was zegmaar het begin van het einde. Nog 2 passen kunnen maken tot ik eruit viel. Niet eens verzuurd :-(



Ruim genoeg voor een 2e plaats, maar niet genoeg voor goud, beetje balen, beetje blij.
Bij het NK maar laten zien dat ik beter kan dan dit!!
(Yavanna 3e, Eva 1e, Aniek 2e)


Nog eventjes iets anders, de Stichting SportKlimmen Nederland (SSKN) is opgericht!! De site www.sskn.org is nog niet online, maar de fb-pagina wel! Liken dus ;-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten